суббота, 25 ноября 2017 г.

Конспект відкритого уроку математики


Тема : «Складання і обчислення прикладів на  додавання за
малюнками»
    
                                                                         Провела :
                                                                         Хозяйонок В.В.

Кривий Ріг – 22.11.2016 рік
ТЕМА : «Складання і обчислення прикладів на  додавання за малюнками»
 Мета :  вчити учнів складати і обчислювати  приклади на додавання за малюнками, вдосконалювати обчислювальні навички, удосконалювати вміння писати цифри, вчити моделювати і розв’язувати пізнавальні, життєві та соціальні ситуації, сприяти  формуванню  моральних цінностей, розвитку пізнавальної,  соціальної активності  учнів , збагачувати власний пізнавальний і соціальний досвід, розвивати увагу, логічне мислення, творчу уяву; виховувати любов до природи , інтерес до вивчення математики.
Очікувані результати: учні   будуть вміти складати приклади на додавання за малюнками, закріплять знання  з тем : « Геометричні фігури», « Склад числа 8», будуть вчитися моделювати і розв’язувати пізнавальні , життєві та соціальні ситуації, урок буде сприяти формуванню  моральних цінностей, розвитку пізнавальної,  соціальної активності  учнів.
Тип уроку: комбинований
Використані методи:  словесні, інтерактивні, репродуктивні, наочні, практичні.
Обладнання: підручник «Математика» Рівкінд Ф. М.; зошит, мультимедійний  супровід, роздатковий , ілюстративний матеріал.
 
                                Хід уроку
І. Організаційний момент ( слайд1)                 ( 1 хвилина)
    Продзвенів уже дзвінок.
    Починається урок.
    Щоб урок пройшов немарно.
    Всі працюємо старанно.
Діти, до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємо їх.
Мотивація  навчальної діяльності учнів                  ( 3 хвилини)
  Пропоную розпочати  наш урок з прислівя     ( слайд 2)
 Прочитаємо його « Без труда нема плода» Як ви це розумієте?
 Уявіть собі, щоб було , якби люди не працювали?
  ( Метод « Постав на голову)  ( слайд 3)
 ( не було б будинків, машин, люди не могли би читати, писати…)
( Побудова асоціативного куща)
 ( ЯКЩО БУДУ ГАРНО ВЧИТИСЯ) ( слайд 4)
 Яка ваша праця? ( Навчання). Плід – це результат праці. Якщо будемо
старатися , то будемо розумними, успішними.
Молодці! Хай всі ваші мрії  здійсняться.
ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку                           ( 1 хвилина)
Урок у нас сьогодні незвичайний.
До нас в гості прийшли лісові мешканці .Зараз подивимось, хто це?
(Лисичка, Зайчик, Їжачок , Білочка) ( слайд 5) 
Вони будуть на­вчатися разом із нами, допомагати вам порівнювати вирази, обчислювати приклади , складати приклади на додавання ,й перевірять чи всі добре знають математику.
 Лісові мешканці загадали для вас загадку, приготували завдання. Коли  ви виконаєте правильно всі завдання, тоді зможете відкрити загадане слово. Лисичка хоче подивитися , як ви вмієте рахувати.

ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.  Усна лічба. Гра « Долоньки» ( слайд 6)                            ( 1 хвилина)
( Лічба в прямому і зворотному порядку)
 Їжачок хоче подивитися як ви можете писати математичний диктант, чи
вмієте ви красиво писати цифри? Запишіть відповіді веселих задач. Як записуємо цифри в математичному диктанті?
   2.  Математичний диктант ( слайд 7)                              ( 4 хвилин)
Білосніжка і 7 гномів
По ягоди ходили.
Назбирали повний кошик,
На чай їх засушили.
Всі до столу сіли враз.
«Скільки їх?» - спитаю вас


П‘єро і Буратіно
Завітали до Мальвіни.
Артемон до них прибіг.
Скільки стало всіх?

По дорозі їжак біг,
Ніс  7  яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки  яблук залишилось?

В садку росли 2 яблуні. На першій висіло 8 груш. На другій 2.Скількі всього було груш?( На яблунях груші не ростуть)
 Запишіть сусідів числа 4
Перевірка диктанту ( слайд 8 )
8,4,6,0,3,5.
 Фізкультхвилинка для очей                ( слайд 9)         ( 1 хвилина)
Сплять маленькі кошенята.
Раз – розкрили оченята,
Подивилися навколо,
Потім вгору і додолу.
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм.
Вправо - вліво оченята
Повертали кошенята.
Кошенята будуть спати,
А ми будем працювати.
3.  До нас на урок хоче прийти Вовчик , але не може перейти через місток,  який  зіпсував вітер  . Подивиться ,там не вистачає   дощечок.
   1. 3.  5 6 . 8 . 10            Допоможемо йому? ( слайд 10)     ( 1 хвилина)
 Склад чисел 8 ( слайд 11)          ( 1 хвилина)
 Їжачок загубив ключі від свого будиночку . Не може потрапити додому. зможе тільки тоді , коли згадає склад числа 8. Допоможемо йому?

Число 8 складаеться :
              7 і1
              6 і 2
              5  і 3
              4 і  4

 Молодці, діти. Гарно попрацювали. Їжачок вам дякує.
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом
      Складання прикладів на додавання за малюнком ( слайд 12)   ( 3 хв.)
Кого ви бачите на малюнку? Скільки яблук  він несе?  (5)Скільки дала йому білочка? (2) Скільки  всього в нього стало?  Як ви дізналися? 
 5+2=7
Цікавинка     ( слайд 13)            ( 2 хвилини)
 Багатьох людей цікавить такий факт.
 Навіщо їжаку яблука?
( Відповіді дітей) За дослідами вчених, в природі їжак харчується комахами, мишами, може їсти ягоди . Взимку він спить. Тому запасів, як білочка, він не робить? Навіщо йому яблука?
 Він чистить ними свої голочки. Також кислий сік лісових яблук допомагає йому прогнати шкідників ,які оселюються в нього між голками.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота за підручником (с.48) ( слайд 14)         ( 4 хвилини)
Завдання 1
-         Розгляньте малюнки. Скільки олівців в пеналі? Скільки олівців біля пеналу?
-         Складіть  приклад на додавання. Назвіть доданки. Знайдіть суму.
3+3=6 ( слайд 15)


-         Скільки груш на  першій тарілці? Скільки груш на  другій тарілці?
-         Складіть  приклад на додавання. Назвіть доданки. Знайдіть суму.
5+2=7  ( слайд 16)

Фізкультхвилинка ( слайд 17)                         ( 1 хвилина)
Відпочинемо  разом із лісовими мешканцями
Тихо сіли на стільці. Я скажу вам: «Молодці!».

Завдання 2 Завдання від лісових мешканців
Самостійна диференційована робота          ( 3 хвилини)
- А зараз самостійна робота. У вас у великих конвертах лежать картки з прикладами та зображенням звірів. Якщо ви знайшли вовка, то виконайте 1 стовпчик. Якщо їжака – 2 стовпчик, а білочку – 3 стовпчик
 Від Вовчика          Від Білочки                Від їжака  ( слайд 18)
5+2…7                       7…8                                     5…2
3-2….2                       7…4                                     2…3

 Перевіримо
Завдання 3  від Зайчика ( слайд 19)   ( 3 хвилини)
 Він просить порахувати з яких геометричних фігур складається ця дивна хатинка? Діти називають геометричні фігури, з яких вона утворена.

 

 Завдання 4 Гра « Будівельники»    Робота в парах  ( слайд 20) ( 2 хв.)
 У вас на партах  геометричні фігури. Білочка просить вас побудувати їй будиночок.

 Підсумок уроку. Рефлексія ( слайд 21)   ( 3 хвилини)
Діти, на початку уроку я говорила вам про зашифроване слово  від  лісових мешканців. Ми виконали всі завдання. Тепер  зможете прочитати слово.
( Молодці) ( слайд 22)
- Молодці, діти! Ви старалися та були активними, дружелюбними, толерантними.
Метод « Мікрофон» ( слайд 23)
 - Чи сподобалася вам на уроці?
- Яке завдання було найважчим?
- А яке найлегшим?
- А тепер невеличкий сюрприз від лісових мешканців. Вони запрошують вас до свого дому – осіннього лісу, ще просять берегти  чарівну красу природи.
Як же ми можемо зберегти красу природи? Саме ви? ( Не ломати дерев, не рвати багато квітів, не руйнувати гнізд птахів, допомагати птахам взимку, робити годівнички)
Останні деньки в гостях у нас Осінь.
 До побачення , Осінь (слайд 24)
Дякуємо лісовим мешканцям за подарунки.
- Урок закінчений.


Комментариев нет:

Отправить комментарий